20.11.2024, Sala konferencyjna C, I piętro, EXPO XXI
Uczestnicy: sieci handlowe food i non-food. Cena promocyjna karty wstępu 390 zł (cena promocyjna do 31 października dla przedstawicieli sieci handlowych). W cenie zawarty udział w konferencji, materiały konferencyjne, lunch oraz bufet kawowy w g. 9-14. Język konferencji: polski.
TRENDY
10:00 Aktualne potrzeby konsumentów – jak kupują dzisiejsi Polacy? (na podstawie raportu Omni-commerce. Kupuję wygodnie”) - Patrycja Sass-Staniszewska. Prezes Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby), której misją jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne, reprezentację wspólnych interesów na arenie krajowej oraz międzynarodowej. Członek Board of Directors Ecommerce Europe, w której e-Izba jest zrzeszona. Członek Rady ds. Cyfryzacji V kadencji przy Ministerstwie Cyfryzacji.
10:20 Strategia sprzedaży wielokanałowej i ceny. - Szymon Bujalski – Co-founder Studio111, wiceprzewodniczący Rady e-Izby. Doświadczony menedżer z wieloletnim stażem w branży handlowej, szczególnie w obszarze e-commerce. W latach 1999-2010 pracował w firmie Komputronik, gdzie jako Wiceprezes współuczestniczył w wprowadzaniu spółki na giełdę papierów wartościowych w Warszawie i współtworzył jeden z pierwszych sklepów internetowych w Polsce. W latach 2010-2015, jako Head of Retail w Grupie Naspers, zarządzał spółkami Retail z portfolio Grupy Allegro. Od 2015 roku związany z Empik, gdzie rozwijał ofertę e-commerce i wprowadził marketplace oraz był współodpowiedzialny za wdrożenie Empik Premium. Ostatnie 3 lata spędził w Grupie Modivo/eobuwie gdzie zarządzał sklepami w 20 krajach. Obecnie Co-founder agencji Studio 111, wiceprzewodniczący Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.
W dzisiejszej walce o klienta cena jest ważna, ale nie najważniejsza. Walka samą ceną to droga donikąd. Sprzedawca (retailer) powinien:
W ramach prelekcji omówiona zostanie wielokonałowość oraz jej wpływ m.in. na większą elastyczność cenową czy lepsze dotarcie do klienta. A także popularne w Polsce porównywarki cenowe oraz przydatne wskazówki jak z nimi walczyć?
10:40 Neurodesign: Jak Wpływać na Mózg Klienta Poprzez Przestrzeń Sklepową. - dr Marek Borowiński
Neurodesign to trend, który łączy wiedzę o ludzkim mózgu z projektowaniem wnętrz. W tym temacie wyjaśnię, jak można wykorzystać zasady neurologii, aby tworzyć sklepy, które aktywują określone emocje i decyzje zakupowe. Od oświetlenia po rozmieszczenie produktów – zobacz, jak sprawić, aby Twój sklep dosłownie "rozmawiał" z umysłem klienta.
11:00 Wszystkie wymiary customer experience. Jak mierzyć jakość doświadczeń konsumenckich?
- Michał Górski, Schwitzke Górski. Architekt (Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej), manager (MBA Polish Open University), twórca polskiej filii Schwitzke&Partner. Od 2007 roku członek Małopolskiej Izby Architektów. Jako CEO Schwitzke Górski, stworzył multidyscyplinarny zespół, który bardzo kompleksowo podchodzi do kwestii projektowania, wdraża nowe standardy kreowania doświadczeń konsumenckich w przestrzeni sprzedaży, HoReCa czy punktach usługowych. Realizuje koncepty na rynku polskim, ale także w obszarze EMEA. Rozwija procesowe podejście do współpracy, które w centrum stawia customer experience. Współpracuje między innymi z: LPP, MARTES Sport, Deichmann, Inglot, Home & You, Nakielny, DM, Rituals, Sportano, Super-Pharm, Bank Pekao S.A.
- Magdalena Czaczkowska: Socjolożka, strateżka, marketingowiec z 18 letnim doświadczeniem w budowaniu wizerunku marek, komunikacji i narzędzi wspierających rozwój brandów oraz działań prosprzedażowych. Przez ponad 15 lat współtworzyła agencję reklamową S4, w tym ponad 6 na stanowisku dyrektora ds. relacji z klientami. W Omnisense zarządza złożonymi projektami i procesami badawczymi (w tym dla marek takich jak Reporter Young, INGLOT, ZNAK, Coccodrillo), prowadzi strategiczne warsztaty, a także kreuje ekspercki wizerunek członków zespołu w branży.
Customer Experience (CX) to dziś klucz do sukcesu każdej marki – ale jak zmierzyć coś tak nieuchwytnego jak doświadczenie klienta? Na tegorocznym Retail Show odkryjemy CX INDEX – narzędzie, które pozwala zobaczyć, jak komfortowa i atrakcyjna jest przestrzeń sprzedaży z perspektywy konsumenta. Dowiemy się, jak przekształcić wrażenia klientów w konkretne wskaźniki i efektywnie wykorzystać je do budowania przewagi konkurencyjnej!
11:20 Lunch
INNOWACJE
12:20 Generatywna AI: Szanse i wyzwania dla handlu oraz producentów. - Sebastian Starzyński. Futurolog, który aktywnie popularyzuje tematykę Sztucznej Inteligencji, Internetu Rzeczy automatyzacji oraz transhumanizmu. Prezes spółki TakeTask dostarczającej aplikację do zarządzania zadaniami i optymalizacji procesów dla pracowników nie biurowych oraz spółki PromoPlan, platformy służącej do zarządzania promocjami i dokumentacją promocyjną. Założyciel agencji badania rynku ABR SESTA. Członek zarządu Fundacji Edukacja dla Przyszłości, która zarządza polską wersją językową Khan Academy. W czasie wolnym zajmuje się rolnictwem regeneratywny, gra w gry planszowe, pływa na surfingu i kitesurfingu, jeździ na nartach i snowboardzie. W przeszłości wprowadził na polski rynek sieć restauracji SUBWAY oraz tworzył nowy koncept kawiarni mobilnych Coffee-Day. Ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie na Wydziale Marketingu i Zarządzania. Żonaty, dwójka dzieci.
Nowoczesna sztuczna inteligencja staje się coraz mniej narzędziem, a coraz bardziej agentem, co stanowi wyzwanie, ponieważ nie mamy dużego doświadczenia w radzeniu sobie z agentami – szczególnie gdy ci agenci mogą być inteligentniejsi od nas. To nowa perspektywa, która redefiniuje rolę AI w biznesie i społeczeństwie, przynosząc jednocześnie nowe szanse i wyzwania. Podczas nadchodzącej prelekcji omówione zostaną zarówno potencjalne zagrożenia związane z nieetycznym wykorzystywaniem AI, jak i możliwości, które technologie od sieci neuronowych po transformery otwierają przed biznesem. Zagłębimy się również w temat przyszłych kierunków rozwoju AI oraz dylematów etycznych, które towarzyszą rosnącej autonomii sztucznej inteligencji.
12:50 Technologiczna luka w wymiarowaniu przesyłek e-commerce. Cubetape. - nowy wymiar skuteczności.
- Piotr Klepczarek, Dyrektor Generalny EMEA, Cubetape. Jako dyrektor generalny w Cubetape EMEA buduje strategię Go-To-Market, partnerstwa i alianse. Innowacyjne mobilne urządzenie do wymiarowania, Cubetape, zapewnia precyzyjne pomiary paczek i palet, stanowiąc pionierskie osiągnięcie w logistyce, transporcie i handlu.
- Sebastian Kucharski, Product Manager, Koncept-L S.A. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, specjalność zarządzanie w przemyśle. Specjalista w zakresie czytników kodów kreskowych i rozwiązań POS, odpowiedzialny za: wprowadzanie nowych produktów na rynek, udział w procesach konstrukcji dedykowanych rozwiązań sprzętowych, tworzenie kanałów sprzedaży oraz doradztwo.
13:10 Wideoanaliza w retailu - 5 rzeczy, które system CCTV może zrobić za Ciebie. - Armen Moska. Business Development Manager, Retail Technology Solutions, HIKVISION POLAND. Od ponad 10 lat wspiera największe sieci detaliczne w procesie transformacji cyfrowej. Doradza w zakresie rozwoju technologicznego poprzez odpowiedni dobór i implementację technologii strategicznych w placówkach handlowych, skupiając się przede wszystkim na opracowaniu koncepcji i wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań wspierających kluczowe obszary ich działalności. Swoje doświadczenie zdobywał jako dostawca zintegrowanych technologii budujących przewagę konkurencyjną swoich Klientów. Specjalizuje się w systemach centralnego zarządzania obiektami rozproszonymi ze szczególnym uwzględnieniem technologii obiektowych. W Hikvision Poland od ponad roku odpowiada za rozwój relacji biznesowych z kluczowymi Klientami sektora detalicznego. Prowadzi projekty oparte w głównej mierze o zaawansowaną analizę wideo w placówkach handlowych.
13:30 Nowoczesne rozwiązania płatnicze: klucz do rozwoju, nie ograniczenie. - Paweł Muniak PayTel SA, Director of Product Management. Ekspert w dziedzinie płatności. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Biura Zarządzania Produktami w PayTel (Grupa SIBS), gdzie kieruje pracami nad rozwojem innowacyjnych rozwiązań omni-channel, skupiając się na wzroście konwersji i upraszczaniu ścieżki zakupowej. Wcześniej pracował w firmie Klarna, gdzie odpowiadał za rozwój marki w Polsce oraz budowę strategicznych współprac z kluczowymi partnerami. Jego specjalizacją jest tworzenie rozwiązań opartych o nowoczesne technologie, dostosowanych do zmieniających się potrzeb klientów i partnerów biznesowych w branży handlowej.
Program może ulec zmianie.