Zwycięzcy w konkursie Best Shop Concept 2016:
|
Kategoria: Supermarket/Remodeling SIEĆ SKLEPÓW INTERMARCHE Firma: SCA PR Polska Sp. z o.o. W 2016 roku sieć Intermarche rozpoczęła proces modernizacji sklepów (o powierzchniach liczących od 600 do 2 tys. mkw.) i wdrożenia nowego konceptu. Szeroki zakres zmian obejmuje optymalizację układu sali i ścieżki klienta, efektywniejszą ekspozycję produktów, oświetlenie, nową aranżację i komunikację wizualną. Część sklepów jednocześnie wdraża model Drive (klient odbiera w sklepie zakupy zamawiane przez internet). Główne filary remodelingu to wyróżnienie działów świeżych, stoiska dedykowane, lada tradycyjna z własną wędzarnią, szeroka oferta świeżych dan gotowych i garmażerki, strefa „Zdrowy styl życia” z bogatą ofertą produktów bio / eko, a także obecność w ofercie produktów regionalnych i lokalnych. Nowy koncept zakłada naturalną kolorystykę, ciepłą aranżację, nowoczesne i proste formy mebli. |
|
|
Kategoria: Remodeling SALON FIRMOWY ALTOM Firma: Altom Sp. z o.o. Sp.k. Firma Altom dokonała przebudowy i remodelingu sklepu firmowego o powierzchni 400 mkw. Myślą przewodnią prac projektowych było zbudowanie dobrego doświadczenia zakupowego dla klientów. Projekt zrealizowano wspólnie z ekspertami z firmy doradczej Branch Brothers. Wiedza o skutecznych mechanizmach visual merchandisingu wraz z dogłębnym poznaniem potrzeb klientów zaowocowały nowym wizerunkiem sklepu - bardziej przyjaznym, atrakcyjnym wizualnie, gdzie ścieżka zakupowa jest przemyślana i czytelna dla klienta. Komfortową przestrzeń uzupełniają tablice nawigacyjne oraz wizerunkowe. Uwzględniono również trend digitalizacji - interaktywne monitory w strefie oczekiwania oraz webkioski ulokowane w przestrzeni sklepu to narzędzia komunikacji odpowiadające na potrzeby współczesnego Klienta 3.0. Zaplanowanie strefy oczekiwania w sklepie z artykułami AGD to rozwiązanie pionierskie w tym segmencie rynkowym. |
|
Kategoria: Remodeling PIEKARNIA I CUKIERNIA „DOM CHLEBA” Firma: Grid Rozumiejąc rosnące wymagania współczesnych klientów, właściciele piekarni zdecydowali się na modernizację wizerunku w zakresie identyfikacji wizualnej oraz aranżacji wnętrz. Pilotażowa placówka o powierzchni 45 mkw. powstała w Dobczycach. Koncept jest dziełem firmy Grid. Dominują tu jasne, ciepłe kolory, przełamane elementami czerni i szarości. Użycie naturalnych materiałów koresponduje z filozofią produkcji pieczywa i wyrobów cukierniczych, które są w nim oferowane. Kolorystyka sprawia, że wnętrze jest przyjazne w odbiorze. |
||
|
Kategoria: Sklep odzieżowy SKLEP ETHICAL DESIGN Firma: ABM S.A. Ten sklep o powierzchni 35 mkw., zlokalizowany w odrestaurowanej kamienicy w zabytkowym centrum miasta, skierowany jest do odbiorców poszukujących niebanalnych produktów i hołdujących określonym wartościom. Prezentowana kolekcja to obuwie i dodatki, odzwierciedlające polski nurt mody etycznej - wyroby produkowane z naturalnego korka etc. Podobny charakter ma wyposażenie sklepu (meble z kolekcji Feniks). Półki sklepowe z naturalnego drewna prezentują się efektownie, są ponadczasowe. W meblach wykorzystano szczególny rodzaj drewna - to bardzo lekka paulownia. Ekspozycję wspomagają kostki z tego samego drewna, zamontowane na ścianie oraz ustawione na podłodze. Uwagę przykuwa lada sklepowa - autorski projekt ABM. |
|
|
Kategoria: Sklep specjalistyczny SKLEP W.KRUK Firma: Zamek Design Sp. z o.o. Pierwszy sklep W.Kruk w nowym shopconcepcie, opracowanym przez firmę Zamek Design, otwarty został w Galerii Posnania. Powierzchnia sklepu to 114 mkw. Eleganckie wnętrze w połączeniu z centralnym układem ekspozycji różnorodnych lad wpływa na dobre samopoczucie klientów oraz dostępność produktu. Układ rozproszony sprawia, że klient wędruje wokół wysp i samodzielnie odkrywa tajemnice ukryte w szufladkach. Nowy conceptstore W.Kruk jest esencją ducha marki. To pierwszy salon, w którym oprócz biżuterii pojawiają sie kategorie pozajubilerskie. Szlachetne dębowe drewno, tkaniny, wstawki z marmuru - dopełnia klimatyczne oświetlenie. |
|
|
Kategoria: Convenience STOKROTKA MARKET Firma: EuroMedica Sp. z o.o. Stokrotka Market Bielsko-Biała to nowo otwarty sklep convenience, zlokalizowany na osiedlu mieszkaniowym. Na powierzchni 150 mkw. sali sprzedaży skoncentrowano podstawową ofertę produktową z czytelnym naciskiem na maksymalizację oferty produktów świeżych od lokalnych dostawców. Sklep korzysta z trzech piekarni lokalnych, a z początkiem 2017 oferta poszerzy się o własne wypieki w sklepie. W działach mięso-wędliny oraz owoce-warzywa dostępne są produkty od lokalnych dostawców. Poza produktami świeżymi największy nacisk położony na ofertę serwisową strefy wejścia - wspólnie z Kolporterem opracowano model strefy „salonik prasowy”, bazujący na koncepcie „sklepu w sklepie”. Z obszerną ofertą prasy, automatem z ciepłymi napojami i kolekturą Lotto strefę tę wzbogaca oferta kas - m.in. w zakresie możliwości realizacji usług cash-back, regulowania rachunków, doładowań telefonów. Duży nacisk położony jest na komunikację z klientem, w której relacje budowane są na bezpośrednim kontakcie, osobistej znajomości oraz rozwoju systemu lojalnościowego. Ponadto sklep stara się również zatrudniać personel mieszkający lokalnie, co wzmacnia przekaz marketingowy i aspekt lokalności. |