Zwycięzcy w konkursie Best Shop Concept 2019:
|
Kategoria: Hipermarket E.LECLERC Firma: Wanzl Sp. z o.o. Projekt sklepu E.Leclerc jest projektem innowacyjnym pod wieloma względami. Głównymi założeniami projektowymi było zachowanie spójności stylistycznej z całą galerią handlową. Elementem spajającym całość jest przede wszystkim ciemny industrialny sufit, który płynnie przechodzi z galerii na sklep oraz elementy z cegły klinkierowej. Projekt oświetlenia został przygotowany przez firmę BARO. Cała koncepcja oświetleniowa opiera się na punktowym oświetleniu z szynoprzewodów. W osi widokowej na wprost wejścia znajduje się dział Pieczywa, po lewej stronie od wejścia znajdują się Kosmetyki, dalej art. Spożywcze, a na końcu Napoje i Alkohole. Ważnymi działami które zdecydowanie nadają indywidualny charakter sklepu są działy BIO oraz Owoce i Warzywa. Całe wyposażenie jest oparte na ciemnej kolorystyce mebli w klasycznym dla firmy Wanzl odcieniu Antracyt Metallic. Czołówki regałowe zostały wyróżnione i ocieplone ramami w odcieniach drewna dębowego i szarości. W przypadku produktów spożywczych zostały użyte systemy z półkami drucianymi Wire Tech, natomiast cały non food postawiony jest na systemie blaszanym Euro Shelf. Przy wejściu do sklepu stworzyliśmy strefę dekompresji za pomocą stołów Your Table z ofertą tygodnia. Te same stoły zostały wykorzystane także na stoisku z pieczywem oraz BIO. Słupy wyznaczyły nam przebieg alei głównej, a dookoła słupów stworzyliśmy otoczki regałowe z wykorzystaniem systemu Wire Tech, które wskazały nam “gorące” miejsca sprzedażowe. Całość koncepcji dopełniły neonowe kolorowe napisy doskonale pasujące do siatki stalowej. |
|
|
Kategoria: Supermarket STESKAL Firma: Baero Polska Sp. z o.o.
Sklep przeszedł błyskawiczny remodeling i zmienił się nie do poznania. Największa metamorfoza nastąpiła w strefie wejścia do budynku, tam wymieniono podłogi, zmieniono kolor ścian. Całkowitej przemianie uległo stoisko cukiernicze plus strefa gastronomiczna. |
|
Kategoria: Sklep typu convenience DELI4YOU Firma: MAGO PARTNER Wyposażenie Sklepów i Magazynów Sklep, w którym zastosowane zostały najnowsze rozwiązania dotyczące prawidłowego oznakowania alejek w sklepie. Dodatkowo zastosowano odpowiednio dobraną kolorystykę do oferowanych produktów. W sklepie rozmieszczone też w prawidłowy sposób regały, a co za tym idzie odpowiednio rozplanowano produkty uwzględniając wszystkie działy. |
||
|
Kategoria: Sklep odzieżowy 4F Firma: lsd.studio Salon flagowy w warszawskiej Arkadii to największy i najnowocześniejszy salon 4F. Inspiracją dla zespołu architektów była miejska dżungla, czyli dynamiczna tkanka w której trenujemy, odpoczywamy i pracujemy. W sklepie zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań multimedialnych i architektonicznych. W zależności od sezonu, nie tylko kolekcja, ale również wygląd salonu 4F będą się zmieniać. Nośniki multimedialne i ekrany ledowe, pozwalają na wprowadzenie pory roku i pogody z zewnątrz do wnętrza sklepu. Miejska dżungla widoczna jest w kolorystyce – industrialnej czerni ścian i mebli, posadzce w kolorze betonu oraz zieleni roślin. Architektura miasta widoczna jest w materiałach takich jak lakierowana stal, beton oraz szkło. Wyposażenie sklepu nawiązuje do sportowych maszyn z siłowni oraz architektury miejskiej. Lsd.studio odpowiedzialne było za projekt i realizację stref witryny, wejścia oraz lady kasowej. Wpisując się w założenia stylistyczne spójne dla całej powierzchni, szukaliśmy takich rozwiązań które będą zarówno efektowne jak i wiarygodne stylistycznie i materiałowo. Stefę witryny w całości otworzyliśmy na pasaż, aby wgląd do wnętrza nie był niczym przesłonięty. Postawiliśmy na dynamiczną formę wejścia, podkreśloną nośnikami cyfrowymi. Elementy miejskiej dżungli w postaci ściany zieleni pojawiają się w strefie wejścia, kontrastując z dynamicznymi postaciami manekinów. Całości strefy wejścia będzie dopełniała ściana autografów znanych polskich sportowców. W strefie lady kasowej postawiliśmy na futurystyczny projekt mebla kasowego, w którym dzięki zastosowaniu lustrzanej fali zamkniętej w wielkim podświetlanym akwarium. Strefa lady została dodatkowo podkreślona liniami ledowymi w posadzce, ścianie i zadaszeniu ponad ladą. W tle lady, prezentuje się potężny monitor obramowany panelami 3D lakierowanymi na czarno, spójnymi dla całego salonu. |
|
|
Kategoria: Sklep specjalistyczny PICKY PICA Firma: Zamek Design Sp. z o.o. Salon jubilerski Picky Pica w Galerii Krakowskiej jest pierwszym stacjonarnym sklepem marki, stworzonym przez pracownię Zamek Design. Projektując shopconcept, architekci odnieśli się do identyfikacji wizualnej marki. Jej nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „picky” (wybredny) oraz łacińskiej nazwy sroki zwyczajnej z rodziny krukowatych (pica pica). Motywem przewodnim konceptu jest więc element logotypu marki – sroka . Marka postawiła też na oryginalne rozwiązania, jak ściana składająca się z welurowych paneli, zielona ściana z roślin oraz duży neon z logotypem. Celem architektów stało się podkreślenie głównej osi salonu. Na jej linii zaprojektowano stół ekspozycyjny wypełniony zielenią, który w sposób metaforyczny staje się klatką dla kapryśnej i złośliwej sroki. Wnętrze jest jasne, pogodne i przepełnione kolorami. Ważnym etapem w projektowaniu było zaakcentowanie osi poprzecznej wnętrza, na której dominuje zielona ściana. Na tle ramowej kompozycji, stworzonej z luster oraz tapicerowanych paneli welurowych, wyróżnia się neon świecący w barwach różu, który pogłębia wrażenie radości i beztroski. Kluczowym elementem w sposobie wykończenia powierzchni we wnętrzu było zestawienie wielu faktur, które dzięki odpowiednio zaprojektowanemu oświetleniu, dały efekt niepowtarzalności oraz wyjątkowości wnętrza. Całe wnętrze rozświetlone poprzez dedykowane lampy w suficie, delikatne oprawy w meblach czy zwieszane w kształcie srok, lśni już z daleka, zachęcając do wejścia. |
|
|
Kategoria: Punkt gastronomiczny GOOD LOOD Firma: lsd.studio
Good Lood to krakowski start-up, który wszedł na gastro mapę Krakowa w 2016 roku z jednym loodspotem (lodziarnią) przy pl. Wolnica. Teraz loodspotów jest już dwadzieścia, a kolejne pojawią się wkrótce. |