Zwycięzcy w konkursie Best Shop Concept 2018:
|
Kategoria: Supermarket Delikatesy CHATA POLSKA Firma: Ego-Studio Sklep o powierzchni ponad 780 mkw. zlokalizowany jest na dużym osiedlu mieszkaniowym jest codziennym miejscem zakupów dla okolicznych mieszkańców. Projekt i wdrożenie tego sklepu trwał rok. Naszym celem było stworzyć sklep, który przyciągnie klienta z dalszej okolicy bogatą ofertą asortymentową i wyjątkowym designem. Starannie przemyślana ścieżka klienta skupia uwagę na miejscach magnesach, na które składają się promocje, degustacje oraz nowości starannie dopracowywane przez właściciela. Podzieliliśmy sklep na osobne strefy tematyczne i nadaliśmy im indywidualny charakter. W naszym sklepie nie ma miejsca na monotonię i nudę podczas zakupów. Założeniem projektu wnętrz była różnorodność form i kolorów w zależności od grupy asortymentowej. Szczególną uwagę skupiliśmy na detalach związanych ze sposobem ekspozycji i z powodzeniem wdrożyliśmy wiele autorskich pomysłów. Indywidualny projekt grafiki opracowany przez Ewę Dominiak z Black Hog Design, dopełnił całości wnętrza. |
|
|
Kategoria: Sklep typu convenience Sklep spożywczy LEWIATAN Firma: MAGO PARTNER Wyposażenie Sklepów i Magazynów Realizacja jest dowodem na to iż z standardowych regałów metalowych połączonych z nowoczesnym dekorem płyty można stworzyć przytulną, przyjazną przestrzeń. Zatem zachowując zdrowy rozsądek przy wyborze mebli można uzyskać efekt sklepu eleganckiego, nie onieśmielającego klienta. Od początku realizacji inwestor współpracował z nami w zakresie projektu, doboru zastosowanych później materiałów, ustalenia kolorystyki elementów metalowych jak i tych z płyty. Wszystko zaczęło się od koncepcji, którą udało nam się zrealizować tak aby inwestor również w kontekście finansowych wydatków był usatysfakcjonowany. Sklep ma spójny wygląd i czytelne rozmieszczenie wyposażenia. Płyta zastosowana w meblach jest zgodna z trendami mówiącymi o powrocie do natury, a grafitowa niekrzykliwa kolorystyka metalu powoduje, że oferowane w regałach produkty wyglądają bardziej zachęcająco. |
|
|
Kategoria: Sklep odzieżowy Sklep koncepcyjny BYTOM Firma: lsd.studio Bytom od 2014 roku poszerza swoją sieć sklepów o salony koncepcyjne, zlokalizowane w najbardziej prestiżowych galeriach handlowych w Polsce. Wystrój każdego z nich jest unikatowy i dedykowany danej lokalizacji, choć bazuje na pewnych elementach tożsamych dla całej sieci. Morze i Wiatr – to dwa żywioły, dzięki którym sklep w Gdańsku zyskał swoją niepowtarzalną tożsamość. Dzięki sufitowi w przedniej części sali sprzedaży, jaki został stworzony z rodzaju żagli, przestrzennych ram wypełnionych płótnem z nadrukiem nieba. Posadzki nawiązujące do piaszczysto-żwirowej plaży, a także osłon przed nim, czyli strefy przymierzalni stylizowanych na przebieralnie rodem z powojennego uzdrowiska w Sopocie. Morze: Żywioł wody zinterpretowaliśmy w aluminiowo-szklanych przegrodach dzielących wnętrze na dwie sale, elewacji do strefy krawca oraz naszej “perełce” czyli ladzie kasowej, która wygląda jak wielkie akwarium. |
|
|
Kategoria: Sklep specjalistyczny TUTTI SANTI Firma: lsd.studio Wystrój wnętrza lokalu Tutti Santi, będący balansem pomiędzy światami sacrum i profanum, ciekawie tworzy “duchową” i wizualną otoczkę dla serwowanej w lokalu pizzy. Kupicie tu także włoskie specjały takie jak oliwa, pomidory, makarony czy włoskie słodycze – importowane prosto z Włoch. Elementy ikonografii stały się elementami o bardziej świeckim charakterze i wpisały się w charakter marki. We wnętrzu lokalu znajdziemy także motyw gotyckich ostrołuków, najpierw w formie linearnego obrysu imitującego witraże umieszczonego wzdłuż całej elewacji. Jego obrys ma swoje lustrzane odbicie w dwukolorowej posadzce z płytek imitujących lastriko, obwiedzionej gotyckimi napisami. Prostotę i surowość architektury podkreśliliśmy dodatkowo poprzez zastosowanie motywu rdzawej cegły, elementach stalowych stylizowanych żyrandoli czy lamp imitujących paciorki różańca, które w zderzeniu z współczesnymi industrialnymi elementami. |
|
|
Kategoria: Punkt sprzedaży usług TUTLO Firma: A+D Retail Store Design Szkoła językowa Tutlo oparta jest o platformę internetową, w której uczniowie łączą się z nauczycielami na całym świecie. Założenia szkoły to innowacyjność, prostota i wygoda. Cechy te oddane zostały układem funkcjonalnym i estetyką placówki sprzedającej kursy Tutlo. Żywe kolory przyciągają uwagę i dają dużą dawkę energii. Emotikony nawiązują do logo i do środowiska, w którym szkoła operuje (www). Nawigacja w formie “dymków” z komiksu podkreślają przyjazność oferowanego kursu. Zadbano o komfort prowadzenia rozmów handlowych instalując pianki akustyczne na wielu płaszczyznach. Za plecami handlowców oraz w witrynach porozmieszczano elementy odwołujące się do marzeń lub potrzeb potencjalnych klientów: pocztówki z podróży, przedmioty związane z zawodami, jakie mogą wykonywać rodacy w krajach angielsko języcznych, nawiązania do korzyści, jakie daje znajomość języka angielskiego itd. System audio ma za zadanie przenieść klientów w świat anglosaski (dźwięki ulic, muzyki, rozmów). |
|
|
Kategoria: Sklep specjalistyczny Sklep Home&You Firma: Schwitzke Górski Sp. z o.o. W zrealizowanym koncepcie postawiliśmy na funkcjonalność i czytelność przestrzeni. Ujednoliciliśmy kolorystykę i zrezygnowaliśmy ze stref o zdefiniowanym stałym kolorze przewodnim – które nieco utrudniały reaktywne poszerzanie asortymentu. Postawiliśmy na proste meble, które mocno wspierają proces odnajdowania produktu. Jednocześnie wprowadziliśmy elementy wystroju, które pozwalają zachować przytulność – tkaniny, które niejako dzielą strefy czy ścianki o podobnej funkcji - to zabiegi, które pomagają klientowi poruszać się po sklepie i jednocześnie tworzą atmosferę umiarkowanej intymności. Aktualny koncept zakłada także wykorzystanie rozwiązań z zakresu digital signage, to naturalna konsekwencja sytuacji, w której chcemy maksymalnie dużo miejsca przeznaczyć na asortyment a jednocześnie zachować możliwość spójnej komunikacji marketingowej. Według danych klienta koncept po zmianach odnotował znaczący wzrost sprzedaży z metra kwadratowego. |
|
|
Kategoria: Sklep specjalistyczny Cukiernia Maja Firma: ABM Spółka Akcyjna Cukiernia jest nie tylko sklepem, w który zakupimy słodkości, ale także miejscem spotkań i miłego spędzania czasu. Dlatego meble do cukierni powinny nie tylko atrakcyjnie eksponować towar, ale również tworzyć przyjazną atmosferę. Realizacja wnętrza cukiernia to połączenie przyjemnego charakteru z modnymi elementami industrialnego wyposażenia. Główną częścią wyposażenia jest długa lada sklepowa, która posiada trzy przeszklone witryny. Za ladą znajduje się regał cukierniczy. Zamontowane są na nim specjalne półki metalowe z drewnianym wykończeniem. Ustawione zostały pod kątem, aby możliwie najlepiej prezentować smakołyki. U zwieńczenia regału zamontowano specjalne panele przeznaczone na dowolną grafikę. |